En första


Ack så mycket krångel för ett så meningslöst inlägg. Jag skulle skriva en liten text om att vi idag gjorde egen ärtsoppa för första gången (dock på snabbärtor men jag tror det smakar mest samma) och att det blev jättegott. Sen tänkte jag rapportera om att vi hittade en sten i soppan som såg ut som en gammal liten ärta, men som ändå var en sten - så det ska vi reklamera. Här hade det sedan varit punkt, finito och alla hade gått och lagt sig glada och nöjda.

Men icke då, för nu är det mig vi snackar om. När jag i begynnelsens tid för detta inlägg skulle trycka in minneskortet i datorn så var jag nämligen aningen för snabb och gjorde det på fel sida av datorn. Det innebär att jag tryckte in den i cd-läsaren. Och som ni alla vet är en cd-skiva bra mycket större än ett SD minneskort. Sedan har mac-datorer något fiffigt system med någon form av skumgummi som gör cd-hålet helt tätt så att man bara ser in om man petar på det - och då ändå knappt. Men jag är stolt över att säga att jag 20 minuters operation och otaliga "det där får du klara av själv klantmaja"-blickar av pojkvän senare fick in kortet i rätt hål och kunde presentera denna fåniga bild och skapligt meningslösa inlägg. Nöjd. Och soppan blev god, men det sa jag va?

Kommentarer
Postat av: Anna

Blir typ lite orolig, are you alive?

2011-09-26 @ 08:39:50
URL: http://www.tillvaron.se/anna
Postat av: Anna

Aaaah, sen läste jag twitter här på sidan och konstaterar att du var vid liv för en timme sen iaf. Känner mig som mormor när jag inte har twitter, haha, lite efter hela tiden.

2011-09-26 @ 08:40:53
URL: http://www.tillvaron.se/anna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0