Att förlita sig på att andra gör jobbet


Jag bönade och bad mig till att få ta med kamerna till Dalarna och fota mitt paradis, vädret var underbart hela vistelsen, kameran var med hela vistelsen och jag tog fem kort totalt. Alla under en vilsen tur någonstans i skogarna där jag helt plötsligt tyckte att här ska jag fotografera. Så storfotografen var det va? Men se, den här gången har ni tur ör igår gick det en dokumentär på tvåan om min lilla hemby som visar upp en hel del vackra vyer. Den handlade förvisso om jakt så det är mest skog men you will get the picture. Så titta på det här programmet (och inte för att tjaffsa om själva jagandet i sig) och titta på bilderna. Det är mina hoods det.

Sen kan ni även titta och lyssna på folket om ni vill. De flesta har i och för sig drabbats av farmor-syndromet (att minska ner på dialekten när man pratar med någon utifrån byn och istället lägga sig till med någon hemmgjord stockholmska) men vid 56 minuter och 40 sek framåt så får ni ändå en rätt bra bild av hur det låter där jag kommer ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0