Kulturmiss

Detta mötte mig precis på twitter:



och jag lovar att jag precis dog en liten bit. Jag inser nu att jag måste börja läsa alla kulturdelar på alla tidningar i den här stan för jag kan inte hålla på och missa sådana här saker i fortsättningen, för jag kände att det kunde bli svårt att hinna dit på en minut som jag hade behövt. Jag kan ärligt säga att detta är något jag hade velat gå på lika gärna som jag ville gå på Kristina från Duvemåla på den tiden det begav sig. Alltså tio år sedan. Och jag grämer mig fortfarande över den missen så ni kan gissa hur förbannad jag är just nu. Jag har ju som sagt blivit en afrika-sucker på senaste och just folkmorden i Rwanda var något jag läste mycket om medan jag var där. Men det är ju i alla fall en utställning kvar att se och läsa, vilken jag ska ta mig iväg till omgående.

På ämnet kan jag i alla fall tipsa om två filmer, sometimes in april och hotel Rwanda. Inget att se om man känner sig lite skör men garanterat ett uppvaknande om man tycker livet är skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0