En bulle med kardemumma

Det verkar som om Johanna, söttand, Lundin kommer bli utan semla denna fettisdag. Man skulle ju kunna råda bot på detta genom att ta sig utanför dörren och åka och köpa en, men så mycket shabrak tänker jag inte ställa till med för en ica-semla, och något konditori vet var inte ens var jag kan finna. Plus att jag har lovat mig själv att inte göra av med en krona denna vecka, efter att (den högst försmädliga) skulden på biblioteket betalades igår. Jag har till och med lyckats motstå frestelsen att sno några enkronor ur myntburken och (ändå) ta mig till ica för att inhandla jäst och baka semlor. Istället har jag smällt i mig fem minipraliner ur en minichokladask samt en passionfruktstryffel från Åre Chokladfabrik som jag fick i födelsedagspresent. Nya tag var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0