Fotbad


Varje dag när jag kommer hem från jobbet tar jag mig ett fotbad. "Å mys" tänker ni. "Rädda mitt förhållande" säger jag. De där förbannade skorna jag har gör ingen människa lycklig efter en dags använda kan jag lova. De har tvättats, sanerats, blivit utelåsta på balkongen som straff, fått utgångsförbud - men inget hjälper. Det hjälper heller inte att slänga in fötterna under rinnande vatten tillsammans med lite tvål på fossingarna (en eller två gånger). Nepp, det enda som gör det drägligt att vistas inom fem meters avstånd från mig efter att jag tagit av mig skorna är att ta ett minst fem minuter långt fotbad med mycket tvål i vattnet för att liksom desinficera fötterna riktigt rejält. Avslutar man behandlingen med en riktig intvålning och sjöljning under duschmunstycket blir jag återigen accepterad in i huset och får ligga i samma säng som pojkvännen hela långa natten. Bara för att göra om samma procedur dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Hanna

du vet att det kan bero på ofilade fötter att du luktar så mycket va? prova att tokfila och smörja in med riktig fotsalva så du får bort död hud. hanna "husmodersknepens mästare" slår till igen :)

2011-07-26 @ 21:04:52
Postat av: Johanna

Aldrig. Det är skornas fel :)

2011-07-26 @ 21:30:08
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0