Blindstyre


Igår när jag lite smidigt skulle torka svetten ur ansiktet efter löprundan med hjälp av mitt linne hände det som inte får hända - jag drog ur linsen. Jag räddade den och försökte få in den igen, men med mina efter-löpning-skakiga fingrar slutade det hela med att vinden valde att lägga den lilla rackaren på backen där den snabbt som en trotsig treåring gottade ihop sig med både stenar och barr. Så för att försöka bevara den del av synen jag fortfarande har kvar beslöt jag mig för att låta den ligga kvar. Hemfärden på cykel blev sedan en ny upplevelse. Jag vågade inte chansa på att man ser bättre med båda linserna ur så jag behöll den ena och det enda jag kan säga är att det är ett mirakel att jag inte drog rakt in i första bästa lyktstolpe. Jag var på väg att krocka med en aningen vinglig man på cykel då min avstångsbedömning låg lite i bakkant och en bom som helt plötsligt dök upp mitt i vägen var inte min bästa vän.

Men hem kom jag och som tur var hade jag i alla fall ett par linser kvar. Men det känns inte som om jag chansar på att åka på semester med bara ett par ögon, så återigen dags för världens tråkigaste utgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0