Vanemänniska

I åttan skaffade jag mig linser, efter att glasögonen jag skulle ha på mig mest satt på Joanna och Mariah (jo, de hade ett schema för vem som skulle få låna dem när, puckona). Friheten när jag, iförd linserna, första gången kom in i mitt rum och såg björklöven på trädet utanför går inte att beskriva. Nästan så jag kände mig snuvad på världens skönhet några år. Så sen dess har jag alltså haft ett par plastsaker i ögonen i i stort sätt varje dag. Och i stort sätt varje kväll har jag tagit ut dem. Därför har jag nu utarbetat en form av rutin på det där. Det hela går ut på att jag inte har en aning om vad jag gör. Jag kan omöjligt komma ihåg när jag tog ut dem och hur det gick till när jag har gått och lagt mig. Men morgonen därpå ligger de ändå i sin behållare, redo för ännu en dags arbete. Prima.

Problem uppstår dock när man ska sätta i dem på morgonen och allt inte är som det ska. Idag är en sådan dag.

Såhär ska det se ut:


Imorse såg det ut såhär:


Ser nu att själva behållaren ligger "upp och ner". Den låg till och med lite på sniskan. Vilket betyder att höger-locket sitter på min egentliga vänster-hållare och tvärtom. Panik. Har jag lagt linserna fel och sen rättat till det med att även sätta locken fel - så det blev rätt?? Eller har jag lagt linserna rätt och sen mixat ihop locken?? (Kanske ska tilläggas att jag inte bara är blind, jag är mycket mer blind på högerögat. Men skillnaden är inte så stor så jag märker det superenkelt, effekten av fel lins i fel öga blir mer huvudvärk.) Jag vet inte i alla fall. Jag har gjort ett snabbtest och tror jag kommit rätt men vem vet. Operation nästa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0