Mer hår

När jag var hos frisören som klippte mitt hår enligt tidigare klagosång tog hon även ett hårprov på mig. Hon är tydligen hårolog. Jag fick diagnosen fint hår. Det låter ju lysande tycker ni då, men där tycker ni fel. Beskrivningen "fint hår" är endast en omskrivning för "tunt hår som går sönder vid minsta vindpust och som inte gör som du tycker att det ska göra". Sagt och gjort. Imorse när jag gick till skolan var håret svallande vågit med en volum som fått våra bästa år-Marlena att bli grön av avund. När jag sedan kom till skolan var håret platt, rakt och lika glansigt som en avdankad paljettväst från 80-talet.

Så "fint hår" betyder alltså INTE fint/vackert hår, på samma sätt som "ditt HIV-test var positivt" inte betyder grattis. Så ni vet.


Kommentarer
Postat av: Mariah

Haha, älskar din förmåga att förklara saker. "avdankad paljettväst från 80-talet!"

2011-04-12 @ 22:33:48
Postat av: Karin

Haha känns som om du beskrivet mitt hår! Nu har jag dragit igång bloggen igen! Jag skickar användarnamn och lösenord till underbloggen på fb-mailen! Puss

2011-04-13 @ 12:25:25
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0