En tjyv

Planerna blev tillslut att jag skulle ta mig till Ica för införskaffning av godis och karln skulle fixa fram maten. Sedan skulle vi titta på Charlie's war på ettan. Bra plan. Så jag tog cykeln till affärn, vilket fick mig att starkt ifrågasätta beslutet att cykla tio mil i sommar vid nån relativt stor sjö i Sverige. Till Ica är det på sin höjd en kilometer och jag tyckte ändå det var lite jobbigt. Väl innanför dörrarna banade jag i alla fall genast väg till lösgodiset och började ösa i påsen. Själv ansåg jag att jag var mycket försiktig, vilket såklart var totalt fel. Efter en, enligt min mening, kort stund tittade jag ner på påsen och såg att den var i stort sätt full. FULL. Vet ni hur mycket godis det är på två personer (som egentligen skall vara på någon form av diet)? På tok för mycket är det hur som helst. Så jag drabbades av panik och började smyga runt bland hyllorna för att se om jag skulle kunna lyckas ställa ifrån mig påsen och börja på en ny. Men helt plötsligt kryllade affären av anställda som alla verkade ha ögonen på mig (antagligen efterom jag betedde mig som om jag var på väg att stjäla en större trerättersmiddag där jag lurade omkring och lekte obscent intresserad av knäckebröd, fast jag egentligen letade efter något att jämföra vikt med) så jag fick tillslut stå mitt kast och köpa den abnormt stora påsen och cykla hem. Nu mår vi illa och insåg att vi hade sett filmen. Så planen gick väl sådär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0