Men godis fick jag

Sms till pojkvän: Älskling. Om jag tränar nu, får jag köpa lite godis sen då?

Sagt och gjort. Jag snörade på mig skorna, tog med mig vattenflaska, hopprep och Paolo Robertos träningsbok till Rydsspåret. Planen var helt enkelt att först ta 2.5:an för att sedan ge mig på styrketräning à la ex-boxaren (mer om detta ett annat inlägg). I pausen mellan momenten dök dock en liten blunder upp. En vägbula skulle man kanske kunna kalla det. Jag var väl lite sliten efter varvet (för 2,5 km är ju vansinnigt långt om ni inte visste det) och behövde vatten. Så jag drack, drack lite till och tänkte sen att det är nyttigt att dricka och drack lite mer. Sen skulle jag ta upp boken ur cykelkorgen och inser snabbt att den inte finns där. Shit. Efter ca två minuters panik hittade jag dock den, dock i cykelkorgen två cyklar bort - som såklart var min korg. Däremot var vattenflaskan inte alls min. Dubbelshit. Vad gör man nu? Flaskan var ju halvtom.

Den mycket enkla svaret på frågan är att man tydligen, lite smidigt, slänger tillbaka flaskan i sin korg, går några meter bort och låtsas stretcha vaderna tills den enda person som skulle kunna vara vittne till det hela har cyklat iväg. När detta skett tog jag min cykel och stack, fort!

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha då är det ju bara att hoppas på att personen med vattenflaskan var en frisk och fräch person. Som tur var kommer du ju aldrig få veta det!

2010-09-15 @ 23:25:25
URL: http://karinrygge.blogg.se/
Postat av: rebecca

hahaha, gött! men tränade gjorde du ju! Najs. Gällande kombon så ja.... Jag vet inte, bilder finns möjligtvis inte?

2010-09-16 @ 01:53:29
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Mariah

Hahahahaha, störtskönt!

2010-09-16 @ 08:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0