En sån där bra dag

Igår var vi på Harry Potter. Vi försökte in i det längsta låtsas som att vi såg den för att "man ska" eller "för den andras skull" men sanningen är att vi hade sett fram emot det där i flera månader. Byggt upp en sådan enorm spänning som igår äntligen släppte. Det resulterade i att vi var helt slut och lyckades sova till klockan 12 idag. Vilket var dumt.

För klockan tolv hade vi tvättid. Och inget tvättmedel. En vansinnigt bra sätt att vaknar på. Så, jag satte mig på cykeln och drog till Ica i ett huj, glömde tom att sätta på mig bh:n, medan karln sorterade tvätt. Väl ute inser jag att det regnar. Efter halva vägen inser jag, återigen, att jag har glasögon på mig. När jag kommer fram inser jag att det plastiga material som utgör min jacka inte fungerar att torka glasögon med. Sagt och gjort. Blöt och blind handlar jag och kastar mig sedan hem för en frukost vid halv två.

Inge bra start på slutet av helgen, därav skall nu göras fläskfilé och hasselbackspotatis. Bara för att.


Update:
Blogg.se ville tydligen inte fungera ett tag där så det blev inget publicerat. Jag kan dock meddela att fläskfilén luktade ägg. Så det blev inget. En bra dag alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0