I'm a criminal

Jobbet begärde ett utdrag på mig ur brottsregistret, eller belastningsregistret kanske det hette. Man får tydligen inte jobba på bank om man har en historia som ekonomisk brottsling. I fredags fick jag i alla fall hem brevet och tog med mig det (på order oöppnat) igår. När vi sedan skulle öppna det säger chefen att det innehåller någon notering, eftersom det är mer än ett papper. Jahaaa, tänkte jag. Vad fasiken nu då.

Chefen tittar igenom dokumentet och räcker över det till mig och säger: "Ja, det där bryr ju inte jag mig om" varpå jag tittar och läser: Otillåten paråkning på cykel. Penningböter 300 kr. Polisen var "snäll" och gav oss rabatt (ordinarie pris för våra förseelser, enligt honom, var 1800).

Ni anar inte hur bad ass jag känner mig för tillfället. Speciellt när det inte bara var jag utan två andra som delade på den där boten. Beware of the gangster!


Kommentarer
Postat av: Mariah

Hahahahaahahaha, det där gjorde hela min dag! Hahahaahahaha, underbart!!!

2010-12-07 @ 16:02:12
Postat av: Herman

Författaren till snabba cash ringde och vill göra en uppföljare. Jag hänvisade till dig med tanke på din tunga bakgrund.

2010-12-07 @ 18:42:59
Postat av: Jonna

Haha, riktigt kul faktiskt....:)

2010-12-07 @ 19:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0