Tillslut

Efter en hel sommar med dåligt passande tider var det igår så dags för mig och mor min och ha håreftermiddag.  Vi skulle klippa och färga mig och färga mamma. Det har fungerat alldeles utmärkt i 25 år och blir en hel del mycket billigare än att knata till frisören!

MEN

I år gick det inte så bra. Mor min tycker inte om uppklippt hår och hävdar bestämt att det är dumt. Jag hävdar motsatsen (inga nyheter där, så har vi hållit på de senaste fem åren i alla fall). Hon brukar i alla fall tillslut snällt klippa som jag vill ha det, osynligt uppklippt på nåt sätt. Men igår gjorde hon inte det utan yttrade de bevingade orden "nu klipper jag upp på mitt sätt, det blir skitsnyggt, men jag vet inte om du vill ha det så" (kanske inte ordagrant men det var ungefär det hon menade, är jag säker på). Det resulterade i att halva håret blev väldigt kort (vilket medför en allt annat än osynlig uppklippning) och resterande lite längre (men inte alltför långt). Det är helt enkelt ett hack i närheten av högerörat. SÅ jag presenterar nu min frisyr för två månader framåt (bilden är inte på mig)


Man ser liksom ingen skillnad då...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, är ni nått envisa eller? :-)

2010-08-12 @ 16:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0