Byta fötter med mig

I hela mitt liv har jag haft rätt känsliga fötter, dvs får ont i dem när jag gått/stått för mycket. Kan även översättas till att jag gillar att sitta ner. Till exempel minns jag det som om det vore igår, min första PRAO-plats. En dag på Leksands djuraffär. Jag var så lycklig, jag hade fått den bästa platsen av alla (tyckte jag). Men efter halva dagen vändes mina förhoppningar totalt upp och ner. Jag fick ju lov att stå upp hela tiden. Vet inte om han sa det eller om jag bara inte vågade sitta för att inte verka overksam. Hade tydligen en enorm arbetsmoral redan vid tio-års åldern... Hur som helst smög jag tillslut in i ett hörn längst bak i butiken, där kattsand och sågspån låg i stora förpackningar staplade på hög - och satte mig ner. Det var så skönt, fötterna hoppade glädjeskutt!

Ungefär samma sak hände igår runt 23.30 när jag hade jobbat 15 timmar. Jag lade mig helt enkelt på köksgolvet i någon form av ren protest. Det hjälpte inte. Det har fortfarande inte gått över. Det gör ont! Är det någon som vill byta fötter, alternativt jobb med mig??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0