Brödbak

Jag har bakat bröd idag. Och gissa hur mäkta imponerad jag var när jag kollade skafferiet innan handlingen innan baket. Det enda jag saknade var jäst. Vilka resurser! Väl genom baket brände jag inte en bulle. Framsteg. Sen skulle de paketeras och då förstod jag varför allt gått så smidigt innan. Inte en enda - eller jo, EN - fryspåse. Man kommer inte så långt med det när 35 bullar ska in i frysen. Så jag tog en hemköpspåse. Fick dock för mig att de melanvarma bullarna frigjort någon giftig gas från plastpåsen så jag panikade och väckte grannen, mutade henne med min enda egna påsa bröd och snodde henned fryspåserulle.
Nu ligger de små bröden på bänken, paketerade och klara, och väntar på att få hoppa in och natta sig i frysen. Duktig husfru, duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0