Snö och snuva

Man vaknar och går in på facebook och 50 vänner har skrivit att det snöar. Här är det klarblå himmel och höstsol. Hur tidigt går folk upp egentligen?

Annars har jag gått och blivit beroende av nässpray. Inte kaffe, snus eller lypsyl utan nässpray . Denna insikt innebär det att jag inte får ta min dagliga sniff när jag ska gå och sova, vilket i sig innebär att jag inte alls sover som jag förtjänar. Som bot på detta försökte jag göra en sån där nässköljning härom dagen. Men då jag gjorde det med en vanlig vattenflaska och utan att läsa på först orsakade jag mest en gigantisk kallsup med biverkningar längst bak i huvudet. Det denna redogörelse ger oss är att jag idag därför skall köpa en näskanna OCH inte använda vanligt vatten utan saltlösning i den lilla näsan. Lite strepsil för halsen också kanske.

Har jag nämnt att jag nog är på god väg mot svininfluensan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0