Underkläderna - igen

Jaha, så var man bitter igen. Ni vet de där underkläderna som jag åkte till stan för att köpa. De köpte jag, typ. 

Jag ska ta er genom händelseförloppet. Vi (jag och Julia) cyklade ner till stan, låste cyklarna och gick in på Gina. Det var den enkla biten. Vi letade oss fram till underkläderna (vilket inte heller var så svårt iof) och skulle sedan välja. Svårt. Slutade med att jag valde tre och Julia valde tre. Sen tog vi ett varv i den helt enormt gigantiska gina-affären och hamnade vid skärpen. Där skulle jag testa ett, som eventuellt hade potential att hamna på min min-lista för morgondagen. Under tiden höll Julia i mina trosor. Efter skärpprovningen och efter att trosorna återgått till mig tog vi andra halvan av jättebutiken, vilket tog säkert en kvart i alla fall. Under den kvarten skulle Julia inte ha sina trosor längre, hon är lite mer sparsam den tjejen. Sen begav jag mig i alla fall till kassa, betalade, gick ut från gina, gick runt några till varv på stan, (glömde köpa penna och sudd, kom jag på nu)(hur ska jag nu skriva en tenta som är läslig), letade julklapp till killen (i god tid, jag vet) och cyklade sedan hem. Väl hemma skulle jag beskåda mina mästerunderverk och kanske tvätta bort lite besprutningsmedel från dem i handfatet inför användningen imorgon. Men nädå - då har jag lyckats med att köpa Julias tre utvalda. Och Julia är två, eller tre, snäpp mindre än mig och säkert fem snäpp mindre än min rumpa, varför jag har noll möjlighet att få in rumpuslingen i de små tygen som följde med hem. Man tänkte ju sig at tman på en kvart, eller i alla fall när man lägger upp trosorna på betalningsdisken, borde titta på dem. Men tydligen; NEJ. Bittert japp - nu hamnade den vulgära designen och mormorsmodellen längst upp på listan av tänkbara alternativ igen. Och vid tenta ska man ju vara bekväm, så mormor; here I come.

Långt, meningslöst. Men jag är ju bitter!!!

Kommentarer
Postat av: cisci

jag kör oxå mormor.... de är dom som regerar.

vem är killen? (letade julklapp till killen) ????

2008-10-24 @ 23:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0