Arnold vs Lotta

Jag är en väldigt trevlig människa, ni vet en sån där som säger hej, tack, varsågod och hejdå även till folk jag inte känner. Men varje gång jag ska göra detta, när jag andas in och sätter igång att tacka taxichaffören som höll in magen så jag kunde cykla förbi - så hör jag nån annans röst sippra ut från min mun. Det är en 5-årings röst som piper och jag låter ungefär som Lotta på bråkmakargatan. Moget va.

Kassörskan - "Villa du ha kvittot?"
Johanna aka Lotta - "Ja tack...hihi"
Kassörskan (tänker) - "hon måtte vara omyndigförklarad och ha en förvaltare vid namn Bengt på länsstyrelsen. Stackars tjej, undrar om hon kommer var med i nästa säsong I en annan del av Köping".

Och hur mycket jag än försöker kan jag inte sluta, så min tanke är nu att; om jag inte lyckas ha min riktiga röst tänker jag i alla fall försöka mig på nåt lite vuxnare och köra på Arnold Schwarzenegger. Jag skäms jämt när jag står och packar i varorna i matkassen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0