min kära lillebror, igen

Storasyster med hemlängtan, lillebror (L) - hemmaboende:

L säger:

är man bonde innerst inne kan man inte vara där (läs: Linköping /jlu:s anmärkning) 12 månader om året. du måste ju fatta det!

johanna... säger:

jag vet jag vet!


L säger:

jaja, vi har ju gjort ett datarum därupppe. så nu sitter jag och kollar ut genom det lilla fönstret. Och sjön glittrar så där vackert av solnedgången. Inne bland storöns grönska ser man och hör man fårabertils vita får gå med sina bjällror.. Man hör dessa karaktäristiska "skrikandet" från campingen och Sven jakobsson är ute och fiskar med sina döttrar, dem siiter i båten. ca 25-30 m utanför deras brygga


johanna... säger:

du kanske tycker det är kul. men en annan sitter med tårar i ögonen och är på väg att bli deprimerad. trevlig bror man har.

L säger:

jag kom just på att sven inte har två döttrar. han har ju en son och en dotter;P


johanna... säger:

nä, du är elak och jag vill inte prata med dig mer

L säger:

vad har jag gjort? jag berättade bara mitt liv så du får lite vetskap. du har ju klagat på att du träffar mig för lite.


johanna... säger:

JA, man får väl tacka för upplysningen då.

L säger:

Ibland är Sven barn och leker på vår studsmatta, han står bara därbredvid med sina gamla korta shorts och sin gamla keps och bara ler lite lyckligt

johanna... säger:

du kanske ska bli författare, men sluta var så elak och lid med mig istället

L säger:

det är det jag gör

johanna... säger:

tack det märks


L säger:

nu hämtar farmor sin tvätt nere vid strnaden samtidigt som Sven och barnen hoppa upp på btyggen. Elias verkar lite besvärad av flytvästen men Sven hjälper honom nu

johanna... säger:

så trevligt då. Du ska ha stryk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0