Löning?!?!

Det här med lön går sådär för mig den här månaden. Som läget är just nu har jag pengar precis till hyran (eller en tia över faktiskt). Men jag ligger ute med lite pengar för midsommarhelgen - så resten av räkningarna ska också vara lugnt. Sen var det den där biten "att leva". Den biten skulle enligt mina exemplariska kalkyleringsförmågor (alltså den kursen jag ännu inte läst, utan skall läsa i sommar) täckas av den lilla, men mycket viktiga, lön jag skulle få från Hemköp för maj. Men mycket dumt, opassande och olägligt har de helt enkelt inte betalt ut någon lön till mig. Om man bestämmer sig för att flytta arbetstimmar till nästkommande månad, bör man väl tala om det för den arbetande kan jag tycka - likaså om man tänkte att man inte skulle betala någon lön alls. Så hur ska detta gå kan man fråga sig. Ja, vattnet i kranen är gratis och konstiga gubben mitt emot har planterat en massa grejer i rabatten, nåt av de måste ju vara ätbart. Man kan säkert torka det i alla fall, och ugnen kan jag ju använda, eftersom elräkningen betalas i efterskott.

Kommentarer
Postat av: hockeyfrugan

haha ja, så det ska vara ;)

2008-06-27 @ 15:56:43
URL: http://hockeyfrugans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0