havslukt del 2

Uppföljningen på den där havslukten som osade i stan haromdagen, och den generella aplukt som brukar omge staden med gämna mellanrum kommer här. Jag låg i sängen med öppen balkongdörr och myste till ljudet av fiskmåsar. Det kändes precis som man var hemma, vid siljan. Uppfylld av både vår- och sommarkänslor berättade jag för Cmilla. Jo, hon höll med, men krossade min vattendröm totalt genom att konstatera att det var betydligt mer troligt att vi är närmare en soptipp än havet/stor sjö - och tydligen håller fiskmåsar till på soptipper med. Så slutligen; den här bedårande stan har mer nära till soptipper än vatten. Och havslukten kom från fiskmåsar som dumpat fiskrester från en sopstation i buskaget bakom busshållplatesen (eller nåt i den stilen).  Är det här jag ska spendera sommaren, jisses.

Annars har jag inte hört nåt från jobbet och dör lite så fort jag kommer att tänka på det. Sen kan jag meddela att om intresse finns så har jag en ny bedårande outfit på lager.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag vill se mer av dina moderiktiga outfits, vill ha ge mig CRAVING!!

2008-04-16 @ 17:10:53
URL: http://jonnaahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0