The sum up; San Francisco till Los Angeles

Tänkte för en gångs skull fullfölja ett åttagande här på bloggen och göra klart resan. Det skadar ju inte att jag har mycket tid (sjuk) men ingen hjärnfunktion (för att plugga) på dagarna heller.


Sista dagen i San Francisco checkade vi ut från hotellet och hämtade ut hyrbilden för att genast kasta oss ut på vägarna. På vägen ner mot Los Angeles skulle vi köra längs med kusten och highway one. Eftersom vägen är lång med ganska mycket noll innehåll var planen att stanna en natt innan själva obygden började - vilket vi också gjorde. På ett riktigt hederligt amerikanskt vägmotell som luktade mer rök än vår grannes askkopp (och det är inte dåligt kan jag lova) och som hade både ett tveksamt överkast och en tveksam heltäckningsmatta. Dyrt var det också, eftersom hela den lilla staden som lågn mitt i ingenstans var invaderad just dessa dagar av en stor sportbilssamling (till pojkväns stora lycka).

br>Dagen efter motellnatten valde USA att visa upp en sida som jag ärligt talat inte väntade mig. Det var bara mil efter mil med underskön natur och slingrande vägar längs vattnet och upp i bergen. Det var mycket mycket bil den dagen, men det kändes knappt. Så fint var det.


Mitt i ingenstans hittade vi ett ställe med bensin och mat. Och medan alla andra turister köpte en extremt flottig och färglös tallrik med fish and chips så slog vi till på hemmagjord chili i frigolitkoppar. Det kan ha varit det bästa beslutet på resan.


Målet för denna rutt av resan var som rubruken avslöjar Los Angeles, eller rättare sagt ett ställa lite utanför (men ärligt har jag ingen aning om var stan börjar, slutar, har sitt centrum osv). Men innan vi kom dit hann vi med ett besök i låtsas-Danmark (vilket var ett mycket konstigt ställe) och supermysiga Santa Barbara där vi åt ännu en splendid måltid. Santa Barbara kan jag verkligen rekommendera att åka till.


Efter en hel del filer på motorvägen nådde vi så tillslut vårt hotellet (som vi tydligen inte tog något kort på) och således även Los Angeles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0