Mammas





För några år sedan var mamma min ute och åkte uppe i norrland och åkte förbi en gård med massa uthus på. Där såg hon ett härbre som hon förälskade sig i. Därav parkerade hon helt enkelt bilen, knackade på boningshuset dörr, fick tag på ägaren och frågade helt enkelt vad han skulle ha för härbret. Det var ju inte till salu fick hon höra, men tjatade sig vidare i konversationen och tillslut konstaterade farbrorn att "jo, kanske då. Men då ska jag ha (någonting som jag inte kommer ihåg)". Mor min blev överlycklig, speciellt eftersom hans bud var bra lågt och högst överkomligt. Men lurig som hon är maskerade hon detta, allt för att han inte skulle ändra sig, sa att hon fick ju lov att fundera på det, tog hans telefonnummer och åkte vidare hem mot Dalarna. Efter att hon dansat en glädjedans väl tillbaka i bilen såklart. Sommaren därefter åkte så släkten upp till norrland och markerade och plockade isär det lilla härbret som sedan fraktades till Siljansnäs där det nu står på korngärdet och blickar ut över bygden. Det är verkligen mammas nya bäbis. Jag har sett skisser på det här bygget långt innan huset ens fanns i hennes ägo och hon har nött och stött hur hon på bästa sätt skall kunna få in allt på bästa sätt. Och det har hon verkligen lyckats med. Det är ett hem, men framför allt en oas - på bara några få kvadratmeter.

Och det bästa är att det inte är klart än. Det ska till en gäststuga (till mig...), ett enormt soldäck och en utomhusspaanläggning (badtunna alltså) i skogsbrynet - blotta tio meter från en blåbärsgruva.


Kommentarer
Postat av: tess

fantastiskt ställe! kan inte fatta att allt som finns där inne får plats när man ser det från utsidan:)



vi åker på torsdag! alltså nästa den 10e.. snabba puckar:)

2011-03-03 @ 13:32:03
URL: http://myfashioncorner.blogg.se/
Postat av: tess

Kul att du säger den, Henrik har precis läst den och tyckte den var skitbra! Ska absolut ta med den då:) puss

2011-03-03 @ 18:11:27
URL: http://myfashioncorner.blogg.se/
Postat av: rebecca

Det är ju typ världens mysigaste härbre med!! Nä no news yet! Sorry! Inrikesflyg är ju väldigt olika beroende på vart ni ska flyga - men man kan få de rätt billigt, dock är ju aug-sept lite av högsäsong. Men om ni har nå städer i åtanke kan ni ju namedroppa dem så kan jag ge ungefärliga priser!

2011-03-04 @ 02:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0