Bajsdag

Idag har inte varit någon bra dag. Fredda säger att han såg det sekunden jag slog upp ögonen imorse, att allt inte var som det skulle. Jag känner mig lite depp. Det började med att uppsatsångesten kom som ett brev på posten eftersom detta var dagen jag skulle åka till skolan och börja kötta tecken i word på riktigt. Efter det gick det väl inte bättre direkt. Först irrade jag biblioteket runt 4 varv till jag hittade en plats med fungerande eluttag. Men där, mitt i den tysta avdelningen, blev jag inte långvarig, eftersom min dator (which I love, så du inte får för dig att göra något olämpligt nu. Ping: datorn) brummar en aning högre än normalt. Den kinesiska tjejen som satt mitt emot mig tittade upp då och då med en arg blick när fläkten i datorn bestämde sig för att öva på sin stand-in roll som Carolas fångad av en stormvind-fläkt. Så jag packade ihop och begav mig mot de mindre tysta delarna. När jag sedan skulle smussla in lunch till datorn och böckerna hämnade det bönsallad i hela väskan. Skolsejouren avslutades med att brandlarmet gick i hela skolan och vägrade sluta, fast det fanns röster om att det var falskt. Då åkte jag hem. Här såg jag 250 kg tvätt innanför dörren. Ni fattar.

Men karln min tar nu hand om tvätten och jag ämnar ta med mig min lilla brummare in till sängen och titta på Glee. Så det ska nog ordna upp sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0