To court

Idag var det inte alltför svårt att stiga upp faktiskt (trots det är jag mer sen än vanligt, men det hör inte hit). Jag fick riktigt bra nyheter igår, ett företag har eventuellt ett uppsatsämne till lilla mig, vilket gör att en börda på sisådär tretton ton lyftes från mina axlar. Jag vet att om jag bara kommer på ett bra ämne så kommer jag kunna göra en bra uppsats men än så länge har jag inte ens vetat var jag ska börja. Så det kom verkligen som en blixt från en klar himmel - en bra blixt dock. Precis som om jag vore bonde en riktigt varm och torr sommar, efter blixt kommer regn - som man säger.

Till det ska jag iväg till tingsrätten efter skolan vilket, tro det eller ej, ska bli riktigt kul. Inte kul, intressant. Förlåt mig. Ska nog se ett mål gällande bedrägeri och ett om snatteri. Det är en riktigt kul kurs vi läser nu, processrätt. Den här terminen som jag gnällt så mycket om har än så länge utvecklat sig på bästa sätt. Tur för mig.


Glad idag!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Heeej!

Vad är det du pluggar egentligen?

Sverige känns inte så himla trist att komma hem till, tro det eller ej. Just nu har jag bara sista presentationen kvar sen känns det bara som att det är två veckors väntetid tills jag får komma hem. Har gjort det här nu, känner jag. Vill tillbaka till mitt riktiga liv :) Jag hade dock jäkligt kul i Singapore och Malaysia och jag hade gärna hängt på Bali med vänner eller familj!

Jag kommer hem den 4e men den 7e ska jag upp till Falun igen. Har ett och ett halvt år kvar där uppe... Vad gör du i Sthlm? Pluggar, antar jag...men...var bor du å allt sånt?

Jag ska säga upp mig från Hemköp när jag kommer hem, jag... Stort steg. Haha. Det är ingen rolig som jobbar kvar...eller jo, Linus! :)

2011-01-21 @ 12:05:18
URL: http://baglady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0