En helg

Jag tog en datorpaus i helgen. Förutom en timme Downton Abbey från SVTplay, för jisses så jag älskar kostymdramor/serier.

Annars har det varit en underbar helg. I lördags var vi på stan och köpte ännu en jacka, vilket inte alls var planerat och särskilt smart. Men den blev liksom min bästa vän redan när jag såg den hänga där på galgen och vem är jag att överge min bästa vän bara sådär. Så den åkte med hem och blev upphängd på finaste platsen i hallen.


(med en bättre kamera hade bakgrunden varit vit)

Lördagskvällen avslutades sen med ännu några bästa kompisar och sagan om ringen (återigen det där problemet med att tv lägger ner när melodifestivalen går på en kanal)


(bästisar).

I söndags bar det sedan ut i det fina vädret. Vi packade matsäck och tog saltsjöbanan ut till solsidan - för att studera framtida hus. Det här fann vi intressant till exempel.


Vi hittade oss tillslut en brygga att fika på, varm choklad och pesto/brie-macka, och pratade lite med lokalbefolkningen - men de vågade jag inte ta kort på. Man ville ju inte göra bort sig, liksom.



Sen flanerade vi vidare mot Saltsjöbaden och tog banan till, håll i er nu, Fisksätra. Fick ju lov att visa karln min var jag en gång bodde. Vi var väl slående överens om att vi inte ville bo där.


Mitt i ingenstans, eller mitt i skogen kanske man ska säga, kommer helt plötsligt ett gäng betongfyrkanter och ett centrum som inte direkt säljer märkeskläder, om man säger så. Men jag har många minnen härifrån. Kanske ska dela med mig någongång - "Johanna 3 år, förortsunge" kan serien heta.

Sen åkte vi hem igen och tinade upp våra små tår. Sen avslutades helgen med att vi bakade egen aprikosbröd, det köpta kostade nämligen hutlösa 55 kr för 1,5 decimeter limpa, och tittade på, jo, sagan om ringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0