Kommunikation

Jag sitter på jobbet och blir konstant inte lyssnad på. Det är ganska frustrerande måste jag säga. Jag säger typ "köp blommor" och den jag pratar med går och badar bubbelpool, det är på den nivån jag och mina telefonpolare ligger. Vi klaffar inte riktigt, det är brist i kommunikationen.

Ibland blir jag lite facinerad över hur svenska folket beter sig mot vissa yrkesgrupper. Det är som att bara för att man har ett visst yrke så är man inte längre människa. Hemköpskassörskor till exempel, de verkar endast existera för att folk skall kunna över på konsten att ignorera. Lapplisor verkar inte heller vara något drömyrke då allt som händer är att du endast kan göra fel - enligt alla utom chefen (för det verkar ju som om lapplisorna själva anser sig göra fel då och då). Och så har vi då telefonarbetarna för jag menar, det är väl allmänt vedertaget att bara för att man inte ser ansiktet på människan kan man bete sig lite hur som helst - inte lyssna till exempel.

Men nu har jag slutat. Och missförstå mig icke, jag gillar mitt jobb!

Kommentarer
Postat av: Fia

Det märks att dina kunder i mångt och mycket är mina kunder...

2011-02-18 @ 16:19:56
URL: http://bara-jag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0