Häng på resecentrum

Har ni tänkt på att ställen där tågen stannar heter olika beroende på storleken på stan de tillhör. Det är iaf min teori. I pytteorter, typ Leksand, heter det stationen. På mellanställen, typ Linköping, heter det resecentrum och på stora ståällen, där Stockholm är Sveriges enda tror jag, heter det centralen. Eller ja, Centralstationen. Men det är helt klart en annan sorts "station" än den sorten som finns i exempelvis Leksand då. Bara en fundering.

Jag är iaf på resecentrum nu efter världshistoriens lätt mest värda taxiresa. Tåget är försenat såklart så jag roar mig med att författa blogginlägg på iphone. Tar tid. Jag längtar efter min inhandlade sallad jag ska äta när jag satt mig. Därför får det här förbannade tåget gärna dyka upp snart. Tills dess, so long. Vi ses i nästa stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0