Färgtema

Jag tänkte beskriva den bistra sanningen om färgerna i vår lägenhet. Jag har dock kommit på anledningen till denna universums miss och jag tänkte även beskriva hur det kom sig att bli så tokigt.
Det är sannerligen en färgglad lägenhet vi har. I hallen, det första man möter ser vi denna vackra nyans:


Travar man sedan vidare in i vardagsrummet (som även råkar vara matrummet) uppslukas vi i ett gult hav:


Om man sedan klarar av att gå vidare (det händer att folk blir förhäxade och fastnar i en fascinerad arga leken-lek med väggen) hamnar man i vårt sovrum och där regerar det "röda", eller i alla fall "terracotta":


Lägger man sedan ihop dessa blir det som följer:


Räknar man sedan in att jag har en rätt taskig kamera, är en rätt taskig fotograf och arbetade i rätt taskigt ljus och använder photoshop för att rätta till detta blir det som följer:


Vyn från vårt köksfönster när det är match i globen och Djurgården spelar ser ut så här:

(bild från wikipedia)

Alltså kan vi konstatera att den som valde de förbannade tapeterna till vårt enkla hem var Djurgårdare. Varför varför kunde han inte varit Leksing - och detta helt frånsett hockey och födelseort och allt sånt där.


Kommentarer
Postat av: Hanna

ojoj vad du har alldeles för lite vettigt att göra :) hur länge har du funderat på det där? :) men jag håller med, blått och vitt hade varit snyggare!

2010-11-12 @ 21:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0