Dag 6, min dag

Jippi kajej. Vilken bra dag att förklara.

En dag börjar ju egentligen när klockan slår 12 dagen innan, så dagen började med att jag satt i soffan hos Linda och drack vin och pratade. Juvliga pratstund med älskade vänner.

Sen sov vi. Jag tog platsen i soffan, Tess på madrassen och Linda i sängen. Joanna gick hem till sig. Katterna sprang runt. Linda lovade att de lägger sig också och är lugna hela natten - jo för henne kanske. Hon är ju van. Så jag och Tess låg och lyssnade på dem leka med ikea-påsar (inte så tyst) och åt hård mat (inte heller så tyst). Men inga bittra miner, man är ju på weekend och jag sov riktigt fint. Sen vaknade vi på riktigt, tog oss upp, åt frukost och stressade ner på stan. För att möta den sist anslutande medlemmen, Mariah, som kom med tåget.

Efter det har vi gått på stan och jag hittade mig en klänning till nästa helgs bröllop. Ett poäng till Johanna, noll till de motsträviga butikerna. Sen ville jag ha en ring, men har uppenbarligen för feta fingrar. Fortfarande ett poäng till Johanna, men nu kvitterat till 1-1 av de motsträviga butikerna.

Joanna bjöd på lägenhet och Mariah på glögg därefter - och jag vilade.

Så var det dags för att återvända till Linda, med ett stopp på Ica för handling av diverse grosserier för kvällen och den stundande långfrukosten imorgon. Nu har vi en klassisk "förfest" på Lindas vardagsrumsgolv med musik och vin. Jag visar karaktär och avstår shottande - så jag får en poäng till (men antar att jag inte längre tävlar mot de där butikerna). SEN blir det utgång. Mormor Johanna har tagit på sig leopardklänningen och skall ut och svänga de lurviga. Första gången sedan 60-talet typ. Det kan gå hur som helst, antagligen att jag somnar i ett hörn (Tess har lovat att se till att det inte händer - men jag anar att mina övertalningsförmågor vida övergår hennes aningar). Men vi är laddade, och framför allt har vi det jäkligt kul. En bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0