Creapy guy

Jag satt och försökte hitta ett annat inlägg från för länge sen om en skum typ på tunnelbanan som ville råna mig, eller ta nåt ur mina fickor i alla fall. Vet inte om ni kommer ihåg det. Hittade inte inlägget i alla fall.

Igår hände nåt igen. Nu kan det vara så att jag är lite överkänslig men jag gillade det inte. Stod i lugnan ro på perongen och lyssnade på min ljudbok (som har tagit över mitt liv, men mer om det en annan gång) när en karl stötte in i mig när han gick förbi. Det var inte trångt. Han vände sig om och bad väldiga om ursäkt och skulle skaka min hand. Jag tänkte att han såg lite utvecklingsstörd ut, eller något. Allt verkade inte stå helt rätt till. Så jag skakade handen men han ville inte släppa den så jag bände mig loss. Han fortsatte dock att jaga min hand medan jag envist vispade avvärjande med den och sa "det är lugnt, det är lugnt". Då ville han istället önska mig en fortsatt trevlig kväll - genom att skaka min hand. Jag fortsatte vifta som om jag vore kunglighet och som räddning kom tillslut tunnelbanan.

Klev på och tyckte att det där var ju komiskt. "Herregud, stackaren" tänkte jag, "nåt var ju fel med honom". Sen tittade jag på mitt finger som jag tyckte gjorde ont efter att ha slitit mig ur hans grepp och ser att jag har ett "skärsår" på fingret som blöder hej vilt. "HAN HAR SKURIT MIG, nu har jag HIV" skrek mitt huvud.

Jag vet, antagligen var det bara nåt hårt som rev mig, nagel eller nåt annat på handen. Han hade säkert inte en minikniv gömd i handen och var förmodligen inte ute efter att förgöra mig. Men tänk om. Nu ska jag inte åka tunnelbana mer. Tills om en timme kanske.

Kommentarer
Postat av: rebecca

Men fyyyyyyyyyyy! Jag hade skitit på mig och klättrat upp på närmsta tunnelbanevakt (finns det????) när tunnelbanan väl kom! STAY SAFE honey bun! Och jag är glad att du är glad över halsbandet/armbandet =) Saknar dig kompis!

2010-11-12 @ 12:40:56
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha..inte okej! Hoppas du inte fick några bestående men.



Minns inte om jag svarade dig förut...var på väg tusen gången men fastnade med att läsa din blogg :) Nusa Lembongan var pluttig men väldigt fin. Kul att du också var där. Jag har ju, som sagt, dig att tacka för att jag är här över huvud taget just nu. Hade du inte åkt hit, hade inte jag åkt hit 2007 och hade jag inte åkt hit då hade jag aldrig valt att plugga här. Och det är kul att plugga här. Tack.



Vad har du för dig nu då? Förutom att storblogga?

Kram!

2010-11-12 @ 19:29:13
URL: http://baglady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0