Dag 26, mina rädslor

Min absolut största rädsla är att Fredda ska dö. Eller någon av mina syskon. Jag brukar kunna vara sådär dum så jag börjar fantisera (inga positiva fantasier dock) om det, vilket renderar i panikångestattacker. Blir rädd att han inte ska vakna nästa morgon, eller bara inte komma hem efter jobbet. Fruktansvärt.

Sen har jag en annan mer ego-rädsla. Vatten. Mängder vatten. Att drunkna. När vi åkte bussen till Malmö från Köpenhamn slog det mig plötsligt att vi åkte under vattnet och plötsligt såg jag framför mig hur vattnet forsade in framför och bakom oss i tunneln och att vi inte skulle ha en chans. Så fick jag panik igen. När vi väl var ute ur själva tunneln var jag rädd att vi skulle blåsa i vattnet istället. Drog en och annan lättnadens suck när vi nådda land kan jag lova. Nä, usch.


Ändå pallade jag att dyka, konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0