Stipendier

Har spenderat kvällen med att leta stipendier och försöka få ihop något som skulle kunna likna ansökningar till detsamma. Hur övertalar man en okänd person att ge mig 50000 kronor så att jag har råd att roa mig när jag är i Sydafrika? Jag vet inte ens hur jag ska kunna övertala mina föräldrar att jag kanske behöver ett bidrag. "De är kända där nere för sina viner, så jag måste ju vara kulturell och testa - alla" känns inte som rätt väg att gå. Inte heller "jag är rädd för otäcka människor och måste köpa en bil". Eller tror ni det finns någon stiftelse med ändamål att ge pengar till fattiga studenter så att de kan köpa en bil? Men jag ska nog fixa det, jag är ju en fixare. Eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0