Flygplan

Idag har jag och min kärlek varit på utflykt - till Malmslätt. Där har vi tittat på JAS 39 Gripen och lite andra flygfarkoster och flygplan. Det var kanske inte min idé men vi hade en underbar dag på slätterna. JAS:en var också makalöst cool faktiskt. Inte när den stod still, för då fattade jag ingenting om charmen med det hela. Men när den flög gick det sjukt fort och lät så det gjorde ont i hjärtat - och resten av inälvorna där i kring. Häftigt var det.
Sen åkte vi hem och jag somnade i soffan som ett barn som varit ute på en mycket spännande utflykt. Våga vägra bli stor.
Ikväll har jag och Julia varit på bio och sett Joannas "rekommendation" The ugly truth. Den var ett typiskt romantiskt drama, med två kommentarer från oss. 1. Den snygge Colin spelas av en kille från - hör och häpna - våra bästa år. Det finns alltså någon som lyckats utanför Salem. 2. Alla i publiken gapskrattade vid flera tillfällen när jag och Julia mest ryckte på axlarna. Vi konstaterade att vi måste vara imuna mot sexskämt efter att växt upp i vår generation samt att vi skulle kunna ha lagt dem själva. Skriva film nästa kanske?
Men en bra dag! Skägg är ute och svirar så jag och tennisen regerar hemmet. Jag har låst dörren också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0