Hemma

Det är höst. Det berömde östgötakastrullocket jobbar hårt.  Vi har seriöst inte sett solen på tre veckor nu tror jag. Varje morgon när man tittar vädret får man se östergötlands konturer utmålade på en grå bild medan en uppklädd dam/herre står bredvid med ett stort leende och konstaterar att idag blir det tre grader varmt, igår var det fem och imorgon blir det banne mig fyra grader varmt. Jag önskar att jag var hemma i Dalarna nu. Och inte för vädrets skull, det lär väl vara samma där om inte värre. Ruskigt och fuktigt från sjön, kala träd, mörkt och allt möjligt. Men där är det hockey ikväll. Till arenan kan man gå och glömma rusket utanför och bara göra något helt annat i några timmar. Några timmar i veckan, perfekt tidsfördriv i höstmörkret. Och nej, det fungerar inte lika bra att åka till Cloetta center och titta på Linköping. Deras klack kan inte ens hålla sin egen takt. Därför vill jag faktiskt vara hemma nu. Men i brist på annat ska jag stänga av tv:n och sätta mig med datorn på övervåningen och vänta på att sportradion skall starta sin sändning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0