Glömsk eller bara förtrollad

Satt vid mammas härbre och tittade på Siljansnäs. Vackert. Solen gick ner bakom berget bakom oss och en härlig skymning lade sig över byggden. Jag blev lite sömnig och begav mig hem mot Leksand (jodå, hem i några dagar till). Väl vid fornbybanken såg jag dock att hela himlen bakom berget var rosa och att solen inte allt gått ner så mycket som jag trodde. Och förvånad blev jag, "ojojoj, vad ljust det är". Men herregud Johanna, har du inte lärt dig det på 24 år - att det ÄR ljust vid den här tiden på året. Högst sannorlikt var det lika ljust förra året. Och året innan det. Och... Ja, ni fattar. Glömsk, eller bara förtrollad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0