Klart hon ska ha ett dyrt bröllop...

Man borde ju blogga om att kronprinsessan ska gifta sig. Men borde man det så ska jag ju av ren princip inte göra det. Inte för att jag inte gillar själva grejen (för det gör jag - slängde iväg en ansökan om att få vara brudnäbb i samma veva som jobbansökningen imorse) utan för att jag vägrar blogga om saker man ska blogga om. Tycker det är roligare att tjata om saker som t.ex. att jag idag använde duschkrämen med peeling i, eller att jag hittade både kräm och juice på rea på Priso. Jag är inte ego på något sätt.

Men sen kunde jag inte låta bli när jag läste den här artikeln, som satte huvudet på spiken tycker jag. 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/victoriagiftersig/article4498420.ab (fortf ingen länkning uppenbarligen)

Jag gillar kungahuset. Det är väl bara bra med lite glamour här i det gråa Sverige, tänk att annars hade vi varit Finland för guds skull. Och att det går pengar till dem är väl också bra. Det blir lite mindre pengar att bråka om var de ska ta vägen och lite mindre pengar att lägga på att måla om skolor i en icke övermålningsbar färg. Har vi riktit tur kanske politiker kommer på idén med att använda vanlig och betydligt billigare färg. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0