Vardagshjältar

Vill härmed tacka Simon på konsum det grövsta för att han räddade vår filmkväll. Vi hade nämligen plockat ihop något som skulle kunna kallas the hall of fame av plockgodispåsar, och i farten även roffat åt oss en juiceförpackning, konsum. Vid vårt anländande till kassan var klockan prick 22.00. Då har vi glömt plånboken hemma (att Fredda, innan vi gick utanför dörren, frågade om jag hade plånbok ska vi inte prata så högt om va). Tusen hemska tankar for genom mitt huvud i stil med film utan godis, inget godis men ändå film, ingen film, sänkt sockernivå, gräl och så vidare...
Men då, mitt i kaoset i mitt huvud steg Simon fram. Jag skulle vilja presentera Simon på något väldigt främjande sätt, men det jag kan säga är att han heter Simon och jobbar på Konsum. Fredda sprang hem för att hämta plånboken (vi fick tillåtelse) men någon gång under Freddas löptur lessnade nog Simon och kom på att han ville hem så han betalade vårt godis - och juicen. Ur egen kassa. Gav mig växel och sa att vi skulle ta det någon annan dag. Någon annan dag. Finns det sådana personer? Och det var ju inte direkt livsnödvändig föda han betalade för. Eller i alla fall inte livsnödvändigt objektivt sett kanske. Jag är så lycklig över att ha träffat denna människa så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Eller det vet jag visst, till soffan och äta godis!

Kommentarer
Postat av: Linda

Otroligt! Tur att såna som han finns! =)

2009-12-18 @ 09:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0