GOD JUL

Min allra fyndigaste rubrik dagen till ära! Om jag kunde få igång internet på min dator skulle jag tagit ett kort och visat hur en äkta julaftonsmorgon ska se ut utanför fönstret, men på grund av teknikens under och en glömd kamerasladd får ni nöja er mig min beskrivning; underbart! Det ryker ur skorstenar, det är snö, det är kallt så det är frost på träden, det är ljusslingor överallt och det är en gran på insidan av fönstret som kommer med i vyn, om man säger så. Årets mest fullspäckade dag kan alltså börja!

Med de orden vill jag önska alla mina nära och kära en riktigt GOD JUL och hoppas ni får en underbar dag i ett underbart vinterlandskap!

ps. Skorsten är väl ändå ett mycket konstigt ord. Hur får man ihop skor och sten till något som ska sitta på taket och ryka. Hade jag vetat att det stavades sådär skumt finns en risk för att jag hade blivit filosof, så det var väl tur att jag upptäckte det nu och inte tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0