Krig mot Norge

klockan är när jag börjar med detta 14.43. Och hittils idag har jag hunnit baka en sockerkaka, gått på toa och förklarat krig mot Norge. Eventuellt mot translate.google också. Facit i uppsatsskrivande då. Jo, so far idag har jag i alla fall; traglat norsk lagtext med ord som advarsel, tvangsfullbyrdelseloven och kapittel (de kan inte stava stackarna), använt dagsavisen.no som källa - där de hänvisande till Expressen och en artikel om en bodelningafajt mellan Runar och Carola - samt fått translate.google att översätta fravikelse till oföränderlig - när det egentligen betyder vräkning (typ i alla fall). Inte konstigt att jag inte fattade vad texten handlade om. Om bara norrbaggarna kunnat vara lite mer medgörliga med språket hade jag varit färdig nu och hade kunnat gå ut i solen en sväng.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0