Häng i hemstan

Då var man tillbaka i Linköping igen efter en minisemester med betoning på mini. Det var även en härlig semester, med betoning på härlig, med lite skärgårdshäng och söderköpingspromenerande. I fredags åkte vi ut till familjen skäggfredriks sommarhus ute i Gryts skärgård (semestern har också varit en geografikurs på hög nivå) supermysigt. Jag träffade storebror till skäggfredrik också, för enkelhetens skull kan vi kalla honom skägghenka, och hans flickvän. Hur trevliga som helst!

Igår lämnade vi havet och åkte in till Söderköping, som enligt skäggtypen en gång var landets (Sverige alltså) huvudstad. Där gick vi på sightsing (stavning?!?) och jag blev kär, i staden alltså. Den andra är jag ju redan nersyltad i. Sen blev det middag och körslaget/hockey-VM innan vi hade roadtrip tillbaka till linkan i en lastbil. Det var jag, skäggfredrik, en annan fredrik och en raspig radio i en härlig symfoni längs väg 210.

Idag har jag varit i Tannefors och hälsat på Mariah och Herman en sväng och lånat en årsredovisning, jättekul! Sen impulsshoppade jag ett par skor och planeringsköpte linsvätska. Nu har jag solat ute på gräset och ska nu, efter en underbar helgs uppladdning, STÄDA! Änt'e ootrolit...

långt och informativt blev det... Ikväll kommer Sara tillbaka också, najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0