Genus

Idag hade jag tre timmar obligatorisk föreläsning/seminarium i skolan i världens två tråkigaste ämnen -  ihopslagna! Genus och Organisationsteori. Till min enormt stora förvåning blev det dock skapligt intressant. Höjdpunkten var Hans, ca 65 år och advokat som (vi tittade på ett tv-program) hävde ur sig (som förklaring på den sneda könsbalansen på advokatfirman) att det måste vara för att de inte bryr sig om kön så det spelar ingen roll i rekryteringsprocessen. Nämnas ska kanske att det var han som var rekryteringsprocessen och att han, som alla andra äldra gubbar till advokater, är så trögflytande så att 5 år gammal filmjölk rinner fortare.

Sen skrev jag PM i massa timmar med Julia om just organisationsteori. Nu är mitt huvud kaputt. Min kropp (läs: mage) vill till affärn och inhandla mjölk men resten av min kropp, som är en betydligt störer del procentuellt strejkar, så det blir vatten till frukost imorgon med. Nu ska jag gosa ner mig i soffan och plöja tv-tablå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0