Ryssland

Pettersson kallar detta Ryssland. Jag kallar det home-sweet-home. Det är lite kyligare här än i Linkan, och lite mer snö. Men solen har skinit idag och det är bedårande vackert.

Dagen har varit fullspäckad. Började med besök i Siljansnäs hos far. Väl där hade jag roddtävling med kraln i "nya" gymmet (tillbyggnaden), "köpte" matta hos Astrid Lundins allehanda (fick en hemvävd trasmatta alltså) och tog en titt på mammas nyuppställda härbre (som hon ska göra sommarstugu av). På plats uppe i Konjäle hittade vi mormor och morfar också och gav dem en gladpåsk-kram. Sen snurrade jag ihop allt vad planering hette och halvmissade fikat med gänget på siljan. Men jag gjorde ett sent inträde och vi snackade lite om vårt halvtragiska gemensamma intresse, bloggar/bloggande/bloggerskor. Ett projekt i ämnet är på ingående (haha) och vi enades om att det nog kommer vara Jonna som fixar det, så håll utkik här...

Ikväll blir det iaf spelkväll, med förhoppning om hårfärgning. Så nu ska jag slänga ihop grejerna till fjällvistelsen och dra till Hemköp för att köpa färg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0