Underbara midsommar

Nu har det varit lite dåligt med sånt här på sistone, men det har varit så fullt upp med mina blotta 16 gäster här hemma i vår stuga - som består av jättemånga rum (3½ närmare bestämt). Men kul har det varit. Igårnatt sov vi 18 stycken här efter att en kompis till mig däckat i soffan. Detta skedde för övrigt samtidigt som han skrev ett sms (och därför satt sovande med telefonen i handen, såg tydligen sjukt kul ut - jag fick bara se på kort dessvärre).

Jag har i vanlig ordning varit turistguide genom kommunen också och bjudit på mängder med kultur. Jag har nog lyckats utbilda i alla fall 10 nya potentiella kulturministrar. Majstångsresning med 25.000 pers, kyrkbåtsrodd och Leksandsdräkt för att nämna några inslag. Personligen så skrattade jag så att grät åt havet med säkert 8000 pers som gubbade upp och ner i takt med ko-ackacka ko-ackacka ko-ackackackack-a. Sen hängde vi här hemma igen på kvällen tillsammans med massvis av mina underbara vänner.

Idag var folket bakis. Alla utom jag och fem till åkte härifrån vid fem så då passade vi resten på att åka upp till hotellet och bada jacuzzi - i solskenet med den helt underbara utsikten bakom oss (mitt paradis, verkligen). Det har varit en helt perfekt helg med bara en sak som fattats - skäggfredrik. Men imorgon efter frukost beger vi oss mot linkeboda igen och då får jag se honom igen (och jag slår vad om att han har massvis med skägg, mys...).

Kom igen nu för h**** Holland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0