Mat och regn

Jag inventerade ju på Stadium för nån månad sen, nu har jag fått lönespecifikationen - 40 kr/timmen har de gett mig. Cmilla fick 96. Jag tycker det är en aning orättvist och funderar skarpt på att ringa dem imorgon (efter gymmet såklart, ni tror väl inte att jag försöker slippa undan!?).

Bara för det har jag ju ingen kamera fortfarande, och orkar inte dona med mobilen, så jag tänkte beskriva det vackra vädret som staden bjuder på. Ett lätt duggregn från en totalt grå himmel. Löven på träden ser ut som om de längtar efter hösten så de slipper hålla sig fast på grenarna - liknar kramp i fingrarna nu när jag tittar närmare. Och jobbigare blir det för dem eftersom det (såklart) blåser. Tittar man bort mot skäggetorp ser man dock en aningen ljusare grå nyans på molnen, men dit tänker jag ändå inte åka för då blir jag nog nerhuggen. Till råga på allt har jag absolut ingen matlust alls. Bara aningen sugen på kladdkaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0