språkprolem

Gick till jobbet imorse, livrädd för chef & co. Det värsta som skulle kunna hända var att jag fick en "ryck upp dig"-utskällning på skånska av chefen - där jag inte skulle förstå ett ord, börja storgrina och sen bli satt i fiskkylen med antidepressiva mediciner och helium för att lugna ner mig. Det näst värsta var att bara behöva prata med henne och inte förstå ett ord, och att hon sen inte skulle förstå vad jag sa när jag förklarade situationen och att hon istället skulle tro att jag Håkan utsatt mig för sexuella trakasserier, tänkte hoppa av utbildningen och ville ha fast tjänst. Men det gick bra. Jag förstod i alla fall 65% av vad hon sa och av det jag lyckades utskilja hörde jag "det är löst - så du är fri nu" (det var i alla fall innebörden). Så fri som en fågel tror jag att jag återkommer till mitt paradis på torsdag!





I'm coming home again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0