iaktagelser

Bara några små iaktagelser jag gjorde från cykelsadeln när jag virvlade hem från skolan och tre oerhört produktiva timmar av plugg...och fyra kakor.
Vet nu hur man vet att en utbytesstudent är tysk. Jo, de pratar rätt kantig engelska och har en svart tygväska som det står Sverige på i mitten OCH som har vita älgar på varje tom yta som blev över efter det.
En karl jag cyklade förbi måste varit överlycklig över att han var frisk igen, det syndes ju att han måste ha legat i feber och använt rektaltermometer i säkert en vecka. Annars har nåt annat skumt hänt, eller så gick han bara sjukt konstigt =)
När jag blir gammal (jättegammal alltså, än så länge är jag bara gammal) ska jag också ha ganska fula skor med en jättetjock och framför allt bred gummisula. Dessa skor ska jag alternera med de lila snowjoggersena.
Solen skiner och det är inte alltför kallt ute, i alla fall när man befinner sig i lä. Känns som ljusare tider och jag är full av vårkänslor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0