Gräset

Gräset är alltid grönare på andra sidan sägs det. Det känns så ibland också. Jag funderade lite på varför men kom nog inte på nån direkt lysande förklaring. Antingen har det med solljuset att göra. Att man alltid lyckas skugga gräset på sin egen grässida med hjälp av sin egen kroppshydda - och att gräset därmed ser mer svart, eller i alla fall mörkmörkgrönt, ut på sin egen sida, medan solen lyser upp gräset på andra sidan och gör att det blir mer grönt. Hmm. Eller så är det så att jag själv är en urusel trädgårdsmästare så att alla andras gräsmattor helt enkelt är grönare. Skulle jag köpa en av de grönare gräsmattorna skulle jag ju bara fördärva den, medan han som köpte min tidigare fördärvande antagligen skulle förvandla den till amazonas. Jag skulle då stå på min sida och mutra över för gammalt gödningsmedel. Trist men sant. Eller så är det helt enkelt en halvfärgblind långsynt människa som kom på uttrycket. En som bara inte såg på nära håll utan endast såg den där gröna blänkande gräsmattan på andra sidan.

Jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0