Kris på tv-apparaten

Igår byttes det elmätare i huset där jag bor. Detta innebar ett strömavbrott på två timmar som jag i och för sig inte märkte av alls, eftersom jag inte var hemma. Däremot märker jag det nu när varken trean eller femman fungerar på min tv-apparat. Och som bekant har jag ju ingen uppsjö med kanaler direkt. Detta missöde har lett till att jag nu tittat på SVT2 i snart tre timmar. Det har varit helt okej med sektdokumentär och arkeologi, men nu har det ballat ur - veckans konsert är verkligen ingenting för mig känner jag. Så nu ska jag pallra min halvfeta lilla rumpa ur soffan, gå och byta kanal (dosan ligger i sängen, buhu) och städa lite kanske. Eller så ska jag inte byta kanal och stå ut i de blotta 54 minunter som är kvar tll finnkampen - på 2:an! Och sen kan jag gå och skryta om hur kulturell jag varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0