Haveri

Hade en massa att skriva igår, men då strejkade internet. Det blev fel på modemet inne hos Cmilla och jag hade ingen nyckel dit, så jag försökte förgäves att stå utanför henens dörr med datorn för att försöka få mottagning. Det hjälpte inte. Nu har jag glömt allt jag skulle skriva.

Men hade en mysig gårkväll. Jag började skriva på min bok och babblade på i hela fyra sidor. Och fort gick det. Det finns nog inte en människa som vill läsa skiten, men jag kan väl göra det när jag blir gammal pensionär och har massa tid över. Efter det satte jag mig i soffa och drack te, med tända ljus och stolthet och fördom på tv:n. Det slutade med att jag betedde mig riktigt fjortistjej-aktigt. Låg i soffan och suckade och vred mig över villken sexappeal och sjuk charm Mr Darcy besitter. Jag hade lugnt fallit för honom på den tiden (när det nu kan vara) när männen inte rörde en min, man bockade och neg när man träffades och en blick sa betydligt mycket mer än tusen ord.

Men tillbaka till verkligheten - Tvättid!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag jobbar på lördagen!!! :( Vad är det för bok du ska skriva?

2008-08-18 @ 14:00:43
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0